اصطلاحات رایج در بازاریابی شبکه ای (2)
بازاریابی شبکه ای و تجارت الکترونیک
اصطلاحات رایج در بازاریابی شبکه ای (2)
دو شنبه 29 اسفند 1390 ساعت 16:16 | بازدید : 2399 | نویسنده : کاوه | ( نظرات )

 

اصطلاحات رایج در بازاریابی شبکه ای (2)

در این قسمت به شرح برخی از اصطلاحات که در طرحهای بازپرداخت به کار برده میشود اشاره میکنیم .طرح پرداخت در شرکتهای مختلف و در برخی ساده در برخی پیچیده است. هر اندازه که شما درک بهتری از طرح بازپرداخت شرکت داشته باشید به همان نسبت درآمدتان نیز بیشتر خواهد بود. (برای مشاهده مبحث مرتبط پیشین اینجا را کلیک کنید)
 
 
 
 
 

1.       رده (rank): امروزه کمتر شرکتی وجود دارد که برنامه رده بندی توزیع کنندگان در آن وجود نداشته باشد. یک طرح که مسیر حرکت در رده بندی شده باشد امتیازهای بسیاری را برای شرکت و توزیع کنندگانش به همراه خواهد داشت .

اولین مزیت وجود رده بندی در شرکت این است که توزیع کنندگان می دانند "مرحله ی بعد" چیست و چه میزان تلاش برای رسیدن به آن باید به کار ببندند .مزیت دیگر رده بندی این است که افرادی که سخت کار می کنند را از افرادی که  تلاش کمتری دارند جدا می کند . وجود رده بندی در طرح باعث ایجاد حس "دستیابی" و" شکوفایی" در افراد تازه وارد می شود و همچنین باعث ایجاد یک حس رقابت و حفظ موقعیت در افرادی که در سطوح بالاتر قرار دارند می شود. رده بندی از مهمترین فاکتورهای روانشناسی درmlm  میباشد .

2.       حجم فروش           (personal sales volume )

شامل محصولات و خدماتی می شود که شما برای خرید شخصی یا فروش مجدد به مشتریانتان از شرکت خریداری می کنید. امروزه در اکثر شرکتها این موضوع همراه با برنامه auto ship صورت می گیرد. به کار بردن فروش شخصی در طرح ها به این علت است که شما در صورتی قادر به فروش محصولات خواهید بود خود نیز از آنها استفاده کرده باشید.

3.       مشتری ها 

مشتری ها باعث افزایش حجم فروش شما می شوند و هر اندازه مشتری های شما بیشتر باشد حجم فروش شخصی تان نیز بیشتر می شود در بالاترین رده ای که در جدول مشاهده می کنید شخص باید 12 مشتری داشته باشد، در صورتی که هر کدام از مشتری های او در ماه 30000 تومان سفارش دهند او مجموعاً 360000 تومان فروش شخصی دارد و این مقدار 2 برابر نیازش می باشد.

4.       حجم فروش گروهی ماهیانه

حجم فروش گروهی هسته اصلی هر طرح بازپرداخت می باشد و در حقیقت عامل اصلی که منجر به بالا رفتن رده میشود  افزایش حجم فروش گروهی می باشد. در طرحی که در بالا مشاهده می کنید تمام 6 سطح در افزایش سطح پرداخت مشارکت دارند. در نمونه ی بالا یک associate نیاز به 1 میلیون تومان فروش گروهی دارد تا به سطح برنز ارتقا یابد و این بدین معنی است که اگر یک associate در سطح 2 خود دارای یک راهبر با تعداد 50 نفر سازمان فروش باشد ، کمیسیون دریافتی این شخص تنها از 2 سطح خواهد بود . همانگونه که مشاهده می کنید معیارهای متفاوتی برای رشد و حرکت در رده ها قرار داده شده است، و شما در صورت آگاهی کامل از آنها می توانید درآمد خوبی را برای خود فراهم کنید.

5.       گروههای فروش   

در این نوع طرح هر اندازه گروه های بیشتری داشته باشید درآمد بیشتری کسب خواهید کرد . برای دستیابی به نقطه ی انتهای طرح شما باید گروه هایی که به رده مشخصی دست پیدا کرده اند را بسازید_به عنوان مثال شما در صورتی به رده ی گلد می رسید دو گروه فروش شما به رده ی سیلور دست پیدا کرده باشند و همچنین در صورتی که یک گلد قصد دارد به رده ی دایموند دست پیدا کند باید 4 گروه فروش که به گلد دست پیدا کرده اند بسازد می خواهید این طرح سخت تر شود ؟! پس باید قوانین را سخت تر کنیم به عنوان مثال می توانیم بگوییم در صورتی که افرادی که شخصاً اسپانسری آنها را بر عهده دارید افزایش رده پیدا کنند شما نیز می توانید افزایش رده داشته باشید .

6.        سود خرده فروشی

همانگونه که در طرح مشاهده می کنید سود خرده فروشی از 15 تا 30 درصد تعیین شد ه است . بعضی از محصولات از حاشیه سود بیشتری برخوردار هستند در تصویری که در بالا مشاهده میکنید 15% برای مشتریان شما است که از برنامه ی ارسال خودکار استفاده می کنند وبنابر این شما لازم نیست هزینه ای برای ارسال بپردازید یا انباری از محصولات داشته باشید.30 درصد سود خرده فروشی برای محصولاتی است که شما به صورت رو در رو به فروش می رسانید و متحمل برخی هزینه ها می گردید.

7.       سود پرداخت

شما همیشه در این نوع طرح درصد مشخص شده ای از کل فروش صورت گرفته در هر سطح را به عنوان کمیسیون دریافت می کنید . کامپیوتر شرکت حجم فروش صورت گرفته توسط توزیع کنندگان و مشتریان را در هر سطح محاسبه می کند و در درصدی که از قبل مشخص شد ه ضرب می نماید. مبلغ محاسبه میگردد و در پایان ماه به حساب شما واریز میشود مفاهیم “compression” و”roll up” زمانی بکار می روند که یا یک توزیع کننده میزان شخصی حجم فروش شخصی خود را کسب نکرده و در این صورت سازمان فروش او و حجم فروش او به یک سطح بالاتر و جایی که یک شخص واجد صلاحیت قرار داشته باشد انتقال پیدا می کند .این موضوع باعث افزایش 80 _6در آمد شما می شود.

8.       پاداش نامحدود

این پاداش مربوط به کسانی می گردد که از سازمان فروش بزرگی برخوردار هستند به عنوان مثال در شکل بالا پاداش از سطح شش به بعد قرار دارد (سطح 7) . این پاداش به علت تلاش فراوان توزیع کننده بر روی سطح در عمق بیشتر پرداخت می گردد.

9.       مخزن پاداش

عموماً 2% از فروش نا خالص (قیمت عمده فروشی) برای این پاداش در نظر گرفته می شود که البته می تواند رقم قابل ملاحظه ای باشد برخی از شرکت ها مخازن پاداش را به طور مساوی تقسیم و این بدان معناست که اگر طرح باز پرداخت آسان باشد دلچسپ هم نیست . برخی شرکت ها این پاداش را تنها بین 50 نفری که در رده دابل دایموند قرار دارند پخش می کنند.

 



موضوعات مرتبط: مفاهیم پایه , ,

|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد


تبادل لینک هوشمند





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 85
:: کل نظرات : 4

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 5

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 5
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 5
:: بازدید ماه : 204
:: بازدید سال : 1237
:: بازدید کلی : 26985